Hockey

Jag ÄLSKAR hockey, är uppvuxen med den så den var en stor del av mitt liv tills jag fick barn.

Jag och tjejerna var på väg att skjutsa hem mamma när vi fick för oss att gå på hockey, pappa och brorsan var där redan.
 Matchen hade spelats i en period när vi kom och jag sa till mamma att jag går in och kollar om det är gratis annars åker vi hem. När vi kom fram till entrén så sa jag bara till killen som satt där: Visst är det gratis att gå in nu? Nä, inte riktigt sa han, men ska ni se hela matchen. Ja, självklart...Okej, jag har 4 biljetter här till er, det är inga bra platser men ni får dom...Så det var bara att traska in för oss... :-) Vad bra jag är....haha...

Det var första gången tjejerna var på en A-lagsmatch och Nathalie blev inte alls imponerad...hon tyckte bara att dom som spelade var löjliga och fjantiga för dom bara bråkade med varandra hela tiden...
Izabelle tyckte det var superkul, förmodligen så tyckte hon det var kul att se sin mamma på ett annat sätt...Ropa, heja, klappa händerna och svära...hihi, det får man göra på hockey sa jag när hon påpekade det...På söndag spelar dom hemma igen så då ville Belle gå men Nathalie vill absolut inte gå för hon blir bara så törstig av att se så mycket vatten....???? Hmmmm...menar hon fruset vatten tro, eller blev hon sugen på killarnas vattenflaskor???

VIK mötte Malmö och dom vann med 5-3...helt underbart!!!

Nu är det dags att sova.

Kram,
M


Kommentarer
Postat av: Sussi

Heja VIK =)



Kram!

2008-11-15 @ 00:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0