1-års jubileum

I dag firar jag 1 år med bloggen...Oj, vad tiden har gått fort. I början var jag dock väldigt dålig på att skriva men det senaste 7-8 månaderna har jag bättrat på mig.
Jag har inte så mycket läsare men jag är inte ute efter att ha så många heller utan det jag vill ha ut av det här är att få skriva och kanske kan jag även bli bättre på att uttrycka mig i text.
Man lär så länge man lever :-D

Dagen började bra, vaknade upp till att solen sken in genom den öppna springan i fönstret (sover med öppet fönster) Väckte Nathalie och hon var trött som vanligt, haha...När jag skulle väcka Belle så var hon inte i sin säng, och heller inte i min, hon hade gått ner och lagt sig på soffan. De flesta nätter kommer hon tassande till mig men i natt blev jag bojkottad.
Påklädningen flöt på, inte vanligt att det gör det, och så fick jag med två glada barn i bilen.
Nathalie är hemma med mormor idag oxå, de ska handla present till mig...iiii...ÄLSKAR presenter!!!
På väg till mormor lyssnade vi på Rix Morgonzoo och Roger sa att UNISEF-märket såg ut som en pung om man vände det upp och ner. Jag tittade till på Nathalie för att se om hon reagerade på det och såg hur hon funderade sen sa hon:
-Mamma, visst har kängurun en pung
-Ja, dom använder den till sina bebisar
-Inte är det fult att säga pung när man pratar om kängurur utan bara om människor?
-???
-Jag förklarade vad en pung på en människa var, kanske tidigt att gå in på biologi, men vad gör man när frågan kommer?
-Som Tarzan i Djungeln mamma, du vet ramsan...
-Jo, jag vet ramsan och du vet vad jag tycker om den ramsan
-Jo, det vet jag,
sa hon fundersamt

Man får vara med om många trevliga stunder med Nathalie...me like!


Som när hon t ex fönar håret och samtidigt föreställer killarna i Heat!!

Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0