Akuten och 2 stygn

Nathalie och jag gick upp tidigt idag, solen sken och fåglarna kvittrade.
Jag började städa och Nathalie såg på barntv.
Strax efter nio ringde mamma, Izabelle hade skurit sig och hon ville att jag skulle komma dit och titta. Hon var rädd att det skulle behöva sys. Jag hörde Belle i bakgrunden, hur hon grät. Jag och Nathalie slängde oss i bilen och åkte omgående.
När vi kom hem till mamma såg jag att det var ett djupt sår i handflatan och hon hade fått det av en potatisskalare. Helt otroligt, trodde inte dom var så vassa.
Ringde HSU (Hälso- och sjukvårdsupplysningen), dom var överbelastade så där kom man inte fram. Jag ringde 112 för att kolla med dom hur jag skulle göra och dom bad oss åka till akuten så en läkare fick titta på det.
Sagt och gjort...
En läkare tittade på det och konstaterade att det behövde sys, det var för djupt för att tejpas. Izabelle blev helt förstörd, hon såg väl en vanlig synål och tråd framför sig. Men hon var superduktig, fick först en bedövningsspruta och sen sydde dom 2 stygn. Hon får även äta penicillin i förebyggande syfte.
Måste även klappa mig själv på axeln som lyckades behålla lugnet även fast jag hatar att se sprutor och sen var det ingen lek att höra Belle skrika och gråta. Izabelle berömde mig efteråt och bedyrade mig sin kärlek...
Du är BÄST mamma, jag älskar dig!!!

Det var ett litet äventyr på långfredagen!!!


Kram


Kommentarer
Postat av: Marianne

Stackars Belle. Jag hatar oxå sprutor så jag vet hur tufft det var för henne och för dig. Det är alltid värre när ens barn utsätts. köp lite mjukglass och fira att hon var så duktig. :) Glad Påsk.

2009-04-11 @ 09:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0