Trotsperiod???

Nathalie har blivit precis så som jag inte tycker om att barn är - gamig!!!

När vi var hemma hos en bekant igår och hon öppnade ett skåp så såg Nathalie att dom hade godis och sa:
-Kan jag få godis?

När jag hört att hon sagt så, skämdes jag, men tjejen övertygade mig om att hon inte hade varit gamig utan bara ställt frågan, men hur hon nu ställde frågan så gillar jag ändå inte sånt. Men hon är dryg på andra sätt nu ändå så det är bara en liten del av det hela.
Pratar jag med henne så nonchalerar hon mig eller sitter bara och fnittrar och vägrar lyssna...*suck*

När vi ska iväg på morgnarna så säger jag till i GOD tid för jag vet hur lillfia brukar kunna vara.
-Men hallå, säger hon då...jag hinner inte se på tv ju...och så ser hon surmulen ut.

I morse skulle hon ABSOLUT ha på sig vinterstövlarna och när det är vinter så är det sommarskor som gäller...
Men det är säkerligen bara en trotsperiod hon genomgår nu. Trodde i min enfald att jag skulle vara förberedd med tanke på att storasyster redan varit där, men icke sa nicke, man verkar aldrig kunna vara förberedd på dessa perioder!!!

Dags att göra något vettigt, kanske jobba en stund. Har lite som borde göras idag.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0