Borde inte ha sagt det

I dag var det åter jobb...det har gått bra, det tog dock hela dagen att rensa bland mailen. Skönt att vara inne i rutinerna igen även fast jag helst hade sett att jag varit ledig någon vecka till.

Izabelle nämnde ikväll att hon gärna vill gå hem själv från skolan tillsammans med en kompis som bor på andra sidan bron och stora vägen. Ok, hon börjar bli stor min tjej men samtidigt så är jag lite rädd att det ska hända henne något, eller mycket rädd. Jag skulle ALDRIG förlåta mig själv då. Jag förklarade för båda tjejerna varför jag inte ville det, att det finns konstiga människor som kidnappar barn. Izabelle sa bara att hon inte luras av någon. Nej, kanske inte, men det finns även de som göra illa barn och vuxna oxå för den delen, t ex sticker en kniv i ryggen.
Åh, vad jag ångrade mig så fort jag sagt det...Belle började gråta och sa att hon aldrig kommer att våga gå hem själv.
Dumma, dumma mig...Varför var jag tvungen att säga så. Ok, jag ville väl få henne att förstå att det är en galen värld vi lever i och att jag är otroligt rädd om mina tjejer, men jag ville inte göra henne rädd. Måste man låta dess grodor hoppa innan man tänker efter???

Natti Natti...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0