Sköt dig själv och skit i andra

Det ordspråket kanske jag borde leva efter istället...

Ibland händer det att jag lägger ner min själ i hur andra mår och tänker väldigt mycket på hur dom mår, varför dom mår som dom mår osv...Kanske skulle jag bara strunta i hur det går för andra och tänka på mig själv istället? Berättar någon kompis om något trist som hänt så går jag in för det till 1000 och funderar och funderar.

En gammal kompis till mig sa en gång:
Jag beundrar verkligen dig Marlene som kan leva dig in i andras känslor så mycket. Det betyder att du bryr dig och engegerar dig...
Jag hade aldrig tänkt på att det var så för det var ju sån jag var.
Det låter ju jättefint men det finns även en nackdel med det, det tar mycket energi av mig att bli ledsen och deppig för någon annans skull.

Kanske något att tänka på för min del.
Jag vill inte sluta att bry mig för det tycker jag man ska göra, men som vi säger i Sverige: Lagom är bäst!!!

Ta hand om dig, jag tänker på dig!!!

Kram


Kommentarer
Postat av: Anneli

Vi är ruskigt lika du och jag :)

2009-12-18 @ 18:30:12
URL: http://anneli78.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0