Grattis Izabelle på 7-årsdagen!!!

I dag fyller Izabelle 7 år, min lilla tjej som har blivit så stor.

Minns denna dag för 7 år sen med blandade känslor. Det var en låååångdragen förlossning, 39 timmar från första värken till hon kom till världen, många pinvärkar. Fy sjutton för att föda barn, aldrig mer. (Fick planerat snitt med Nathalie, med komplikationer, men det är en annan historia)

Jag var överlycklig när det var klart och hon låg på mitt bröst men sen tappade jag "intresset" och A fick ta hand om henne förutom när det skulle matas.
Pratade med en psykolog under ett par månader efter förlossningen och hennes tanke var ganska så självklar.
"När man går igenom en jobbig förlossning med mycket värk så är det lätt att man skjuter barnet åt sidan en stund för att bearbeta sina egna känslor". Men det betyder inte att jag INTE älskade henne, det gjorde jag, men det tog några veckor innan jag visste det själv.
I dag sitter vi i princip ihop. Hon är mitt ALLT...Hon driver mig till vansinne emellanåt med sina fasoner men det finns inget som kan få mig att känna annat än kärlek för denna underbara tjej.



Nu ska vi äta familjefrukost, som hon tycker är så mysigt, sen blir det kalas efter lunch.

Kram,
Marlene ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0