Hur ska jag få mitt liv att gå ihop???

Jag får inte mitt liv att gå ihop riktigt.

Känner att jag anlitar folk här och där som måste hämta tjejerna på dagis/fritids, det känns jättejobbigt.

I två dagar har jag åkt och hämtat Izabelle och sen har hon varit här med mig på jobbet i två timmar, som hon tyckt varit såååå trist, samtidigt som hon iofs har fått varit med mig, sin älsklingsmamma...

Nästa vecka är det åter strul att få någon som hämtar och då Nathalie (Belle är hos syrran) A har semester och kommer inte att vara i stan.

Hur kommer det att bli till hösten??? Ska jag hämta tjejerna vid 18.30 varannan vecka när A jobbar eftermiddag? Vet inte om jag klarar av att dom är där så länge. Dom lider INTE, det är jag säker på men mitt samvete lider att veta att dom har lååånga dagar samt att personalen på dagis får jobba så länge.

Och förövrigt så kommer jag inte ha någon barnfri helg förrän 31 juli, eftersom A är på semester nästa helg han skulle haft barnen...Jag har ju alltid möjlighet att få barnvakt om jag vill hitta på något sa han...Men jag tycker ALLTID jag låter andra få ha mina barn om jag vill hitta på något efter jobbet eller dyl. (Inget illa mot dig A)

Ok, jag älskar att ha mina barn och jag är ledsen när dom inte är med mig men det hade varit kul att kanske gå ut och svänga sina lurviga (ja, dom är lurviga nu *fniss*)

Jag blir galen på det här pusslandet hela tiden...

Hur får man livet att gå ihop som ensamstående mamma???

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0