Koppla av eller stressa???

Vad är det för vits med att sluta 16.30 när man ändå måste göra 1000 saker när man kommer hem??? Trodde dom dagarna var till för att slappa och få kvalitetstid med mina brudar. Inte idag!!

Jag höll på att börja gråta när jag klev innanför dörren idag.
Kände mig glad för att få komma hem till mina brudar 1½ timme tidigare, men humöret förändrades så snart jag klev över tröskeln till mitt hem.
Det som möter mig är en entré full med skor och ytterkläder slängda hur som helst, en väska som står mitt på golvet så jag nästan snubblar över den...Dessa saker tillhör inte mig, utan de tillhör mina älskade små töser.
Jag har målat ett gammalt skåp i vardagsrummet så där ligger allt innehåll på golvet, ska plockas in idag.
Gräset måste klippas så det gör jag. Har även en tvätt klar när jag kommer hem som måste hängas, samt det på klädställningen måste plockas in.
Tjejerna är ute och leker med sina kompisar så dom ser jag inte en skymt av.
Bygger ihop staket till "bollarna" så dom får vara ute en liten stund och smaska gräs, nyklippt gräs!



Grundmålar en pall som oxå den ska bli vit.
Nu sitter jag och kopplar av vid min dator. Dessvärre så har jag huvudvärk för 3:e gången idag och för femtielfte gången den här veckan :-(
A är snäll och fixar mat, det blir grillat.

En vanlig tråkig vardag på Lövsångargatan alltså...

Kram

Kommentarer
Postat av: Katja

Funderade ett tag på "bollarna" innan jag läste vidare haha vad gullig du är min vän.

Kram

2009-07-30 @ 16:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0