Lugnet före stormen...

I dag är det sååå lugnt här på jobbet, hur ska man få dagen att gå??? Hoppas på att det finns några intressanta att prata med på Facebook idag.

I morgon blir det dock ös, då släpper vi nästa års Litterära Båtsalong.
Det är en otroligt populär resa som vi kör varje år, nästa år blir den 12:e året, och de senaste åren har vi haft 2 eller 3 avgångar på raken. Resan är en 23-timmarskryssning med 8 författare som håller föreläsningar.
 När vi släpper den i morgon så kommer vi inte få en lugn stund och det blir fullbokat på nolltid. Jättekul faktiskt!!!

I dag slutar jag 16.30 så det blir långmys med tjejerna ikväll. I går hann vi inte mysa så mycket förrän det var dags för sängen.
Slutade 18 och hämtade brudarna hos Åsa i Dingtuna. När vi kom innanför dörren hemma ringde min mobil och det var kollegan A-K som ville jag skulle åka ner till jobbet för larmet hade gått.
Chefen är på tjänsteresa och hon var vid incheckningen för Litterär Båtsalong.
Vi klädde på oss igen och åkte ner. Inget hade hänt, men Izabelle var tydligen väldigt orolig för mig när jag gick in. Det tog sån tid innan jag kom ut så hon trodde det var någon där inne som slagit ner mig. Men allt var lugnt.
Nathalie hittade en liten garntråd innanför dörren som blev hennes ledtråd till vad som kunde hänt...haha.
I dag fick vi svaret.
En av våra kollegor, Xin Lai, från Kina hade gått in men inte hunnit larma av...Han är ganska ny hos oss och hade inte koll på hur lång tid man har på sig, men nu har han det!!! :-D Han gillade inte ljudet...Helt förståeligt, jag tycker oxå att det låter lite illa...

Nu har vi fått lite broschyrer som ska bytas ut i butiken.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0