Krupp

I natt fick Izabelle krupp eller falsk krupp som det heter, så idag vabbar jag, i morgon kan mormor ta henne.
Hon har haft falsk krupp sen hon var liten bebis och första gången trodde jag hon skulle dö.
När man har falsk krupp så andas man väldigt ansträngande och det låter som man inte får luft plus att man låter som en skällande hund när man hostar.
Första gången var hon iaf runt 6 månader och vi vaknade på natten att hon "skällde" och andades tungt, jag blev väldigt orolig. Ringde HSU omgående och de försökte lugna mig och förklarade att man inte kan dö av detta, det låter värre än det är. Vi fick iaf komma in akut och då blev man kvar några timmar för att andas i en mask med jämna mellanrum. Vi har varit där några gånger under hennes uppväxt.
Nu när hon är större är det lättare att hantera, det går att prata med henne om hur jobbigt det är och så har vi Ventoline som man ska ta vid dessa tillfällen.
Det blev inte mycket till sömn i natt så jag hoppas hon kan somna en stund under dagen så jag oxå kan ta en tupplur, känner mig ganska så trött.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0