Helgdagar

1. Finns det någon helgdag som du tycker är helt onödig?
Pingst känns onödig för den firar jag inte och nu har vi inga extra lediga dagar där heller eftersom den infaller på helger.

2. Om du skulle införa en helgdag, vilken/varför?
Nu har vi ju fått vår Nationaldag som helgdag, synd bara att vi inte firar den lite bättre.

3. Tycker du att skolavslutningar ska vara i kyrkan?
Jag gillar kyrkan till en viss gräns och när det gäller avslutningar i skolan så är det bara ett plus att få den extra stämningen.

4. Vilken högtid är din favorit, varför?
Julen, för då är hela familjen tillsammans och har det urmysigt. Och sen gillar jag ju att få paket, som vilket annat barn som helst :-D

5. Vad tycker du om halloweenfirande?
Jag gillar inte Halloween för jag har alltid avskytt det här med att klä ut sig.
I helgen kom det killar i 15-års åldern som var utklädda och de hade otäcka masker och skrämde folk.
Det är gulligt när mindre barn kommer och frågar "Bus eller Godis".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0