Vart är alla påväg?

Sitter här på jobbet och tittar ut genom fönstret.
Trots att vi inte ligger mitt i smeten i stan så är det ändå väldigt mycket aktivitet här utanför.
Mycket bilar, bussar och folk som är påväg någonstans.

Jag frågar mig; Vart är alla påväg?

Undrar just hur spännande deras liv är jämfört med mitt.
Skulle jag hellre vilja ha deras liv?

Mitt är ganska så tråkigt om man tänker efter, och det skulle säkert alla som känner mig säga oxå.
Vardagar händer inget kul alls, jag jobbar, äter och sover. Ibland händer det att jag och tjejerna lyxar till det och åker ner på stan en sväng men dom gångerna är lätträknade.

Helgerna har vi planer på att städa och tvätta men det händer väldigt ofta att vi hoppar över städningen och åker iväg på annat skoj.
Det tråkiga är: Städningen är kvar när vi kommer hem!

Nu har jag något inplanerat varje helg fram till jul, det känns faktiskt jättekul!

Kanske kan mitt liv stiga i klass :-D och jag kan, trots tråkliv, konstatera att det är det här livet jag vill leva!!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0