Långfredag

Jag vaknade vid 7 i morse bredvid en het Izabelle. Tempen mätte 39,0.
Jag ringde HSU eftersom febern och halsonten var kvar, fick en läkartid kl 10.
Vilken mysig läkare, en äldre herre som hade så otroligt god hand med barnen.
Tittade lite i halsen och öronen på Belle samt kände på pannan. Passade även på att titta lite i halsen på Nathalie då han tyckte hon lät hes.
Han ställde frågan till Belle om hon ville ha ett stick i fingret, dum fråga, hon svarade naturligtvis NEJ!
-Ingen fara, vi behöver inte plåga dig, jag kan se direkt att du behöver penicillin.
Så nu blir det penicillin i 10 dagar 1 tablett, 3 ggr dagligen.
Nu ska hon bli riktigt frisk min tös.

Det blir ingen bio idag, hon behöver vila. Nathalie får vara hos A så passar jag och Izabelle på att bara mysa och ta det lugnt.

Just nu ligger hon på soffan och vilar, jag tvättar. Tyckte jag hade kommit ifatt ganska bra med tvätten tills jag skulle lägga in nytvättade kläder i Nathalies garderob och ramlar över en massa mer tvätt...Denna lilla fialotta, varför är det så svårt att lägga smutstvätten i tvättkorgen????

Pärlan fick sig en makeover idag oxå, det behövdes kan jag säga...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0