Trodde jag skulle börja gråta

När jag och mamma igår förmiddag skulle ta oss till affären så kunde vi knappt ta oss ifrån deras parkering då den var överfull med snö.
Tänkte direkt på vår gata (som plogas så dåligt) och vår carport, undrar hur det ser ut.
Gatan hemma var ok plogad, men inte mer än ok för man kan inte mötas två bilar för alla vallar som plogats upp.
När vi sen närmar oss nr 29 så ser jag en stor vall in till carporten och HELA carporten var täkt med 3 dm snö. Det var bara att parkera någon annanstans och ta tag i skottningen. Trodde jag skulle börja gråta ett tag men höll mig.
Izabelle ville hjälpa till men hon orkade bara en liten stund innan hostan gjorde sig påmind. 
40 minuter senare var jag klar och hade ont i hela kroppen. 

Jag är inte tränad för att skotta snö!!!! Jag är inte tränad alls!!!!

Under dessa 40 minuter så frågade jag mig varför jag bor i hus och inte i lägenhet?

Kom då att tänka på Jessicas och mina underbara sommarkvällar i våra solstolar drickandes Pepsi Max och Coca Cola, med barnen åkandes sparkcykel ute på gatan.

Shit, vad jag längtar dit!!!! Hoppas det blir många såna kvällar i vår/sommar.

Kram


Kommentarer
Postat av: Jessica

Håll ut vännen - klart sommaren och kvällarna med Pepsi och Cola snart är här :)

2010-02-22 @ 13:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0