112

Påväg hem från jobbet blev jag uppringd av SOS Alarm.



-Det är ett par flickor som ringer från 073........ och det abonnemanget är registrerat på dig. Flickorna skrattar men säger ingenting så vi vore tacksamma om du kunde be dom sluta ringa....

Han som ringde lät exakt som G som jobbar som polis så jag trodde först det var han som skämtade så jag hängde på, lite dumt men sen förstod jag att det var på riktigt så nu känner jag mig som om jag vore helknäpp och hade bett tjejerna busringa...Smart som jag var så kom jag mig inte för att förklara för honom så han berättar säkerligen om mig för frugan när han kommer hem...
"Vilken jäkla morsa jag pratade med idag, hon lät sina barn busringa på 112..."

Jag ringde till Nathalie omgående, det är hennes nummer. Hon fick gå in för kvällen och får inte använda sin mobil på en vecka. Orsaken till att hon har mobil är för att jag ska kunna nå henne när hon är ute och för att hon ska kunna ringa mig om det händer något.

Hursomhelst så tog jag mig en pratstund med henne när jag kom hem och hon visste mycket väl varför man ringer till 112 och skyllde på sin kompis som tvingat henne att ringa...hahaha, som om inte hon har en egen vilja. Kanske var det inte hon som kom på det men hon tyckte det var lika spännande som T.
Jag har även pratat med T:s mamma och vi förklarade ytterligare en gång för tjejerna hur viktigt det numret är och att man inte får busringa dit.

Lite bus hör väl till och oftast gör man det kanske bara en gång.
Nathalie var skamsen när jag kom hem och visste att hon gjort fel så jag tror inte det händer igen.

Det som var bra var att dom ringde upp mig och berättade vad som pågick så Nathalie tror förmodligen att man inte kan göra saker utan att jag får reda på det.

Nu ligger hon i sin säng och sover och är sådär söt och go som bara hon kan vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0