Städtankar...

Vab idag oxå. Izabelle är piggare idag men otroligt förkyld och Nathalie är nu detsamma, men hon verkar klara sig från febern.

Jag har satt igång städprojekt när jag ändå är hemma och det är svalt ute, men herregud vad dammningen har fått stå över i sommar. Nu blir det fräschdoftande här hemma.


Denna "varelse" används varje dag, kanske inte i alla rum men den används flitigt iaf. Ibland känns det som den är min närmaste vän eftersom jag umgås med den så ofta. Kanske borde jag börja berätta lite hemligheter oxå, dom är nog i säkert förvar iaf.
Tänk, innan jag fick barn bytte jag dammsugarpåse kanske en gång om året och nu byter man säkerligen en gång i månaden eller kanske på sin höjd varannan. Det är bara att inse att det är stökigare och smutsigare när man har barn.
Jag skulle heller aldrig, aldrig ha tollererat att det skulle bli så stökigt mellan gångerna, jag var väldigt noga med att var sak hade sin plats innan jag fick barn. Nu har alla saker sin plats på golvet eller på köksbänken, där allt samlas.
Det finns ett bra citat som jag har sittandes på kylen:

Att städa medan barnen är små
är som att skotta snö medan det fortfarande snöar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0