Skolavslutning

I går hade tjejerna skolavslutning!
Tyvärr så var dom uppdelade på två ställen och det visste vi inte först så A fick springa bort till Nathalie och hann precis se dom sjunga sina sånger. Jag var kvar en stund på Izabelles och gick sen till Nathalie och fikade.
Det var underbart väder och tjejerna var glada!

Jag sitter nu och funderar på varför jag inte firade med mina tjejer igår att dom hade skolavslutning.
T ex saft och tårta igår kväll. Nåja, dom fick bestämma middag och då blev det McDonalds, surprise!
Jag måste få till en mysig liten tradition.

När jag  var liten så hade mamma alltid dukat ute på balkongen när jag och brorsan kom hem från skolan och då fick vi saft, tårta och varsin ros. Mamma jobbade inte heltid när jag var liten så hon hade möjlighet att vara hemma och fixa fika. Själv så kompade jag ett par timmar för att vara med på avslutningen men var tvungen att åka till jobbet sen. I fortsättningen ska jag ta ledigt, eller så tar jag ledigt dagen efter så kan man ha mys då istället. Ja, så får det blir.

Förresten, mamma håller fortfarande hårt på en del av traditionen, hon hade med varsin bukett rosor till tjejerna ♥

Just nu sitter jag och tittar ut på Stora Gatan med alla studenttraktorer som drar förbi med en massa glada studenter.
Wow, vilken känsla, kommer exakt ihåg hur underbart det var och hur fri man kände sig.

På en vagn stod det:
08.00 - Nervös
12.00 - Redlös
19.00 - Medvetslös
00.00 - Arbetslös

So true, so true!!! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0