Isgata

Vi har en liten backe ut från vårt område och där är det isgata just nu. Det är alltså näst intill omöjligt att ta sig upp och ut på Råbyleden.
I kväll, efter Izabelle och jag varit och handlat så kunde vi inte svänga ner på området för en bil som var påväg ut stod mitt i backen och spann med däcken.
Jag klev ur bilen och försökte hjälpa honom och putta på, men det var inte det lättaste, dels så hade jag bara på mig gympadojjor så jag bara gled och sen så var han som satt bakom ratten inte en smalis så det var tungt. Till slut kom det 3 personer till och vi fick upp honom efter mycket om och men.
Jag var så stolt över mig själv efteråt att jag var en sån bra medmänniska, hann knappt få tårar i ögonen så kom nästa bil som inte kunde komma upp så det var bara att fortsätta putta.
Jag halkade till och slog i min nagel så den gick av...:-( Måste vara ett försäkringsärenden...

Nathalie som stod hemma och väntade på att vi skulle komma hem var jättestolt över mig som hjälp till med bilarna så hon berättade det för alla som kom förbi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0