Sjuktransportkepsen på...

Hela förmiddagen känns det som jag kört sjuktransport, ingen är sjuk men i tisdags spelade Izabelle basket på Skol IF och råkade ta emot bollen fel och gjorde illa sig i fingrarna. Skolsyster tittade på det och lindade om det så fingrarna skulle hållas på plats. 
I morse klagade hon på ont i leden till lillfingret och jag tittade på det och det var svullet och rött. Brudarna fick äta frukost snabbt och sen bar det ner till öppna mottagningen på Citypraktiken, där konstaterade sjuksyster att en läkare bör titta på det så vi fick en ny tid 10,30. Körde tillbaka Nathalie till skolan och meddelade Izabelles fröken hur läget var och att hon var tvungen att hoppa simskolan idag. Hon fick följa med mig ner på jobbet tills det var dags att träffa läkaren.
Läkaren sa direkt att det måste röntgas så vi drog iväg till Eriksborgs drop-in. Som tur var så var det bara en rejäl stukning och inget brutet. Vi åt lite lunch och sen tillbaka till skolan och meddela fröken samt fritidspersonal om läget.
Nu är hon på fritids och känner sig säkert lättad över att det inte var något värre och jag är tillbaka på jobbet efter förmiddagens flängande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0