Tillbaka på jobb och vab...

I går var första dagen tillbaka på jobbet efter min sjukskrivning.
Jag måste erkänna att det var jobbigt, tycker att chefen borde ha ringt och kollat hur man mår under den här tiden men det har han inte gjort.
Det gick iaf bra att jobba och tjejen som ersatt mig, Terese, verkar vara en bra och duktig tjej så vi hoppas vi får behålla henne för att kunna ringa in när det behövs.

I dag är jag hemma igen, natten var jobbig med väldigt lite sömn, båda brudarna fick nämligen magsjuka. HATAR verkligen magsjuka!!!! Men dom har blivit stora och duktiga och tar hand om sig själva på ett bra sätt men som mamma är man på sin vakt och kan inte riktigt koppla av och sova.

Nu är dom hyfsat pigga och har ätit men måste ändå vara hemma från skolan i morgon för att inte riskera att sprida smittan vidare, ni vet 48-timmarsregeln som väldigt många bryter emot. Jag brukar dock vara väldigt noga med att ha dom hemma den tiden samt att den andra är hemma om den ena ligger sjuk, man vet ju aldrig om den andra bär på smittan.
Önskar att fler tänkte som mig, då skulle smittan inte spridas som den gör.

Hoppas bara jag klarar mig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0