Pussar och kramar

Endel funderingar har jag haft och kommit fram till detta:

Mina barn är två skilda individer med olika personligheter. Den ena kräver mer än den andra.
Det är väl som dom flesta barn.

Izabelle har ett stort behov av kärlek, omtanke och bekräftelse (väldigt lik mig i det) men otroligt självständig ändå.
Nathalie är väldigt självständig och har nog brytit sig från mig lite tidigare och har då heller inte det stora behovet med pussar och kramar som sin syster. Hon tankar sin kärlek när hon verkligen behöver den och då får hon den.
Hon kommer ibland till mig och säger: Mamma, nu har jag inte fått en puss sen i morse!!! och så pussas hon. Ibland vill jag pussas när hon inte vill och då säger hon: Men mamma!!!

Izabelle vill pussas och kramas ofta, ofta. 

Vad gör man?

Detta gör mig inte till en sämre mamma tycker jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0